Totalul afișărilor de pagină

luni, 31 august 2015

4 - Veloexpeditie in Europa Centrala 2015 - Episodul 4 - Prin Slovacia!

De aici mai am putin de pedalat pana in faimosul oras Levoca care este pe lista Unesco. Vizitez centrul istoric pe noapte si ma decid sa campez langa oras pt. a reveni ziua urmatoare sa fac niste fotografii. La benzinaria Shell de la iesire din oras spre Poprad intalnesc niste oameni de treaba care imi fac o modica donatie si cu care povestesc multe. Aici voi dormi la 100 metri de benzinarie.
Ziua urmatoare ma reintorc in orasul medieval care este complet fortificat.
Aici desigur ca am de admirat foarte multe cladiri interesante.
Printre ele se remarca si o superba biserica alba.
De asemenea sunt atras de cladirea unei manastiri.
Toate casele sunt vechi si majoritatea au fatada renovata.
Orasul vechi are mai multe ziduri de fortificatie.
In curand o iau spre Kezmarok, o alta bijuterie medievala de exceptie. La intrare in oras intalnesc blocuri moderne.
In cateva minute voi ajung in centru unde intalnesc din nou biserici superbe.
In acest oras vizitez si o cetate medievala.
In curtea sa interioara gasesc si niste fotografii cu primii ghizi montani din Muntii Tatra care au trait in secolul al XIX-lea.
Dupa ce fac un mic popas aici la un local continui sa ma plimb pe strazile incarcate de istorie.
E timpul sa continui periplu spre nord. Mai fac o scurta pauza in localitatea Podolinec sa admir o biserica.
Pedalez pe pitoreasca vale a Raului Poprad.
In orasul Stara Lubovna voi face o baie in acest rau chiar sub podul de unde am facut urmatoarea fotografie. Aici mi-am spalat si hainele transpirate de pe mine.
Urmeaza sa mananc ceva bun.
Urmeaza o noua catarare serioasa si apoi vine o coborare si ma opresc in satul Hranicne unde zaresc o biserica de lemn monument istoric.
Aici intalnesc niste oameni de treaba care ma lasa sa campez in curtea casei lor de vacanta.
De aici mai pedalez cativa km. pana ajung in Polonia care este a 27-a tara in care am ajuns pe bicicleta.
Aici am ramas siderat inca de la intrare in tara fiind intampinat de o pista ciclabila rosie acre se asorta de minune cu Dulcinea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu