Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 29 septembrie 2012

1 - VeloTurul Europei 2012 (9000km in 123 zile prin 17 tari) - partea 1

Salutare prieteni, Dupa mai bine de 15 ani de cand visez si ma zbat in sfarsit iata ca vine si emotionanta zi de 28 mai 2012 cand pe la orele 16 imi iau ramas bun de la parinti si catea, imi iau bidiviul treking Radon incarcat de bagaje si o tai spre marea aventura cu directia Scotia. Pedalez pe ruta Ineu - Seleus - Zarand - Santana, o zona de campie, imi iau in curand la revedere si de la M. Codru Moma, cea mai vestica ramura a indragitilor nostri Carpati. Pe traseu fac cateva popasuri iar seara ma intalnesc cu un bun prieten Horia din Deva cu care stau la un local la povesti. Apoi mai pedalez pe noapte pana gasesc un loc de cazare intr-un sant in comuna Dorobanti. A fost un memorabil inceput de aventura pe 2 roti. Ziua urmatoare merg la strandul termal din localitate sa ma relaxez putin. Conditiile sunt excelente! Langa strand este si o pizzerie unde se mananca foarte bine astfel ca nu-mi refuz nici placerea gustativa. Ziua urmatoare pedalez prin Ungaria pe ruta Battonya - Mako - Szeged pe un traseu monoton de pusta. Ajung si la afluentul Dunarii - raul Tisza. Pe langa Szeged constat oripilat ca nu mai am sac de dormit, probabil ca-n timp ce am intrat la un supermarket cineva mi l-a sustras de pe bicicleta. Sunt intr-un punct critic si ma decid cu greu sa-mi continui aventura indiferent de situatie si bine fac. Ma indrept spre granita cu Serbia prin sate pitoresti. In comuna Deszk vad o statuie de lemn interesanta. Cand ajung la vama de la Djala un penibil vames ma trimite spre o vama mai mare refuzandu-mi accesul in Serbia. Astfel ca mai fac in plus inca 30km pana la vama de la Horgos. Imediat ce intru la sarbi e momentul sa sarbatoresc intrarea mea in Balcanii de Vest in conditii precare, adica de homeless. Stau la o terasa frumusel, ba mai scot si bani donati de la niste prieteni pe care-i salut si apoi urmeaza lunga noapte terifianta in care fara sac de dormit sunt nevoit sa ma invelesc in propriul cort dormind langa o benzinarie aproape de niste tiruri. Ce imagine superba! Dar vine si dimineata si inca nu am inghetat. Oh yeah! Imi continui periplu si in localitatea Ada ma intalnesc cu primul sarb capabil de o conversatie in limba lui Shakespeare. Stam la povesti pe malul Tisei. Apoi merg la o terasa sa ma hidratez. Trebuie sa recunosc ca-mi place mult berea lor traditionala - Lav. Observ si multi biciclisti prin zona. Apoi mai vizitez oraselul Ada si dau si peste o biserica interesanta. Dupa inca vreo 10km fac prima pana la roata din spate. Este cam cald, ma retrag sub un copac si-mi rezolv problema. Noaptea ma prinde langa un restaurant langa localitatea Becej. Aici patronul ma cinsteste cu niste bere pe placul meu si urmeaza sa dorm la cort dupa un boschete invelindu-ma cu toate hainele si din nou sunt penetrat de friguri cam dupa orele 3 pana pe la 6AM. Nu mai am mult si ajung in orasul Novi Sad unde ma pregatesc de un tur cultural si istoric. Pt. inceput intalnesc un monument interesant si fioros. In continuare intalnesc un alt vestigiu slavon. Centrul istoric al orasului este destul de spatios si plin de cladiri impunatoare. Ma plimb si pe strazile vechi din centru si observ si case cu pictura exterioara. Urmeaza o pauza de hidratare la un local boem unde intalnesc tot felul de obiecte vechi care-mi aduc aminte de vremea cand eram copil si-l citeam pe Jules Verne. Of timpule de ce nu vrei sa te opresti cand avem momente frumoase in viata si cand inca suntem tineri! Tot aici am parte sa intalnesc un simpatic ciclist locuitor al urbei cu care pot sa comunic multe si pe care desigur ca-l uimesc cu aventurile mele. Urmeaza din nou o incursiune culturala. Admir arhitectura eclectica si baroca a centrului orasului unde intalnesc multe cladiri interesante. Ajung si la o biserica evreiasca. Dar predominante sunt desigur bisericile ortodoxe.

21 de comentarii:

1. Bine ai revenit,asteptam continuarea!:)

2. salut claudiu, imi faceam griji pentru tine, nu te vazusem demult pe internet! citesc cu emotie si tremur tot! in ultimul timp fac trasee numai trasee medii numai prin bucovina.
    te apreciez si te sustin moral si sunt mereu de partea ta. ai facut ceva extraordinar,voi citi fiecare rand cu traire intensa.
    Cu drag,
    Ionut, Suceava

1. Salut Ionut.
      Ma bucur ca faci trasee prin Bucovina. Eu te astept la mine de mult timp, poate reusesti sa vi in aceasta toamna sau la primavara inainte sa plec eu in tur iar.
      Iti multumesc mult pt. sustinere si apreciere!
      cu prietenie,
      Claudiu

3. Bfavo Claudiu, astept de-o vara intreaga sa ne povestesti aventurile tale. Daca ai timp la anul poate vrei sa facem un tur mic prin Europa- (Szeget - Budapesta- Viena - Graz 0 Venezia - Portofino - Coasra de Azur si retur prin Elvetia- Austria si Ungaria)
    Daniel, Iasi

1. Multumesc Daniel.
      Da, mi-ar placea sa facem acel tur. Suna foarte bine. Ramane sa discutam caci eu aveam programat un alt tur dar daca esti dispus sa platesti costurile pt. mancare si bautura voi veni desigur cu tine.
      Sa auzim de bine!

4. pina acum doar despre hidratare am citit,e bine totusi ca mai poti pedala,ar trebuii sa ne povestesti si alte lucruri interesante,cum ar fi cati km ai facut pe zii,exact nu asa din aproximari,viteze,altitudini,traseu si asa mai departe.De hidratari suntem satui pina peste cap.

1. Vreau sa promovez si marcile de bere traditionala din fiecare tara dar voi tine cont si de cerintele tale desi n-am avut un ciclocomputer bun si nu am retinut exact astfel de detalii tehnice.

2. Claudiu, te apreciez ca nu ai ciclocomputer si nu umbli cu tot felul de super-echipamente, in schimb faci excursii super! Nici eu nu retin in calatoriile mele prea bine detaliite tehnice, ci ceea ce apreciez mai mult este spiritul de aventura! Nu imi place sa stiu prea sigur pe unde voi merge si unde voi ajunge seara sa pun cortul... Mi se pare minunat sa las destul de multe lucruri la voia intamplarii: astfel excursia devine de o mie de ori mai interesanta si mai valoroasa...

3. Perfect Bogdan, suntem pe aceasi lungime de unde, si eu gandesc si procedez la fel ca tine. Abia astept sa ne intalnim. Sper sa poti veni la mine pe la Ineu.

5. Felicitări pentru tură! Am intrat zilnic pe blog aşteptând cu nerăbdare să te întorci şi să începi a povesti.

1. Iti mulumesc mult! Voi avea multe de povestit de aceasta data! Ma bucur ca-ti place activitatea mea.
      Sa auzim de bine!

6. Car de mult te-a costat acest tur? eu am deja niste bani stransi si vreau sa plec in tur undeva prin jumatatea lui aprilie
    Daniel. Iasi

1. Costurile totale ale ultimului meu tur ar fi de 3500EUR. Eu am cheltuit peste 2000EUR +am facut rost de echipamente de 600EUR +cazari,bilete de vapor, mancare la restaurant, bautura etc in valoare de inca 1000EUR.
      Deci a costat ceva!

2. Ai ajuns in Scotia totusi? Daca nu poti sa te opresti la mine in Anglia, stau in mijlocul Angliei. Numa bine

3. Da, am ajuns si-n Scotia, dar acum sunt la mine acasa in Romania. Mersi de invitatie, dar e cam tardiv.

4. Salut, nu-i bai ca esti bine venit oricand. Poate te incumeti la o tura de anglia la anul si atunci te insotesc si eu.

Numa bine,
      Vlad Cucuiu

5. Salut, mersi. M-ar interesa dar stau prost cu banii. Ramane sa discutam. Vrei sa facem turul Romania - Anglia pe bicicleta sau turul Angliei?