Totalul afișărilor de pagină

duminică, 29 noiembrie 2020

2 - Expeditia Dor de Carpati 2020 (800km in 12 zile)

Aici este cazul sa ma intind sa umbra sa ma odihnesc cam 2 ore. Nu ma grabesc nicaieri. Deviza mea in viata este Festina Lente! Omul merita putina odihna caci viata este destul de alambicata.
In timp ce ma odihneam mai bine, sunt vizitat de o familie de turisti carora le voi da niste informatii despre obiectivele turistice din zona. Am stofa de ghid sau de muzeograf, desigur.
La 100m mai jos un harnic mot a transformat o pestera intr-un mic hotel rupestru. Cred ca este ceva unic in Europa.
In apropiere este un catun cu case arhetipale cu buda in curte si neconectate la reteaua de curent si canalizare. Aici s-a nascut vesnicia, spunea maestrul Lucian Blaga, marele meu mentor al boemei mele studentii, cimitir al tineretii mele!
Dupa comuna Plescuta ma decid sa o iau la dreapta spre Aciuta. Este un traseu foarte pitoresc pe valea Crisului Alb pe care-l recomand cicloturistilor. Aciuta este un sat pitoresc cu oameni gospodari ce pare incremenit in timp.
O biserica zvelta prevazuta cu niste contraforturi se odihneste la poalele unui deal.
Niste caini batrani ma ataca dar fara stricaciune. Sunt obisnuit cu dobitoacele canine. Urmatoarea localitae este Talagiu la fel de pitoreasca. Case noi stau langa cele vechi. Romania rurala se dezvolta.
Aici intalnesc o biserica mult mai moderna ca cea din satul anterior.
Pot admira si o casa traditionala cu veranda in stil vechi ce pare ca a apartinut unor oameni instariti.
Nu departe de localitae zaresc un lac. Aici e de mine, fac o pauza de 2 ore, inot, fac plaja, ma recreez. Zona e foarte salbatica. La un moment dat, in timp ce inotam ma trezesc ca trece un sarpe lung pe langa mine. Ador astfel de peripetii in mijlocul naturii.
Cert este ca abia astept sa revin pe aceste meleaguri in acest loc care mi-a amintit de Mediterana De Est.
Urmeaza cativa km pe un drum de vis lipsit de trafic si umbrit de arbori. Ma simt ca pe o ciclabila din Alto Adige.
Ajung in Varfuri unde iar ma ataca o haita de caini. Din centrul comunei dau in drumul european E79. Urmeaza 2 catarari decente pe un carosabil proaspat reabilitat.
Peisajele sunt generoase. In departare se vad Muntii Bihorului si varful Gaina cel mai inalt din judetul Arad cu ai sai 1486m. In urma cu 22 de ani cand am facut pentru prima data acest traseu cu bicicleta, m-am virusat de aceasta incantare si minune care este cicloturismul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu