Totalul afișărilor de pagină

luni, 21 septembrie 2020

13 - Expeditia Dor de Dolomiti 2020 (2500km in 34 zile)

La nici 1 km de la acest lac incepe catararea. Voi avea si rampe de 14% adica ca pe Transalpina noastra.
Peisajele sunt de top inca de la inceputul catararii.
In prima parte a catararii am si zone de respiro si rulez foarte bine. In plus am parte si de umbra.
E o zi caniculara si din nou am uitat sa-mi cumpar apa. Sufar de sete dar noroc ca dupa cativa km gasesc o cabana unde voi face un popas de hidratare. Aici discut cu un cuplu de ciclisti maturi din Kranj care faceau si ei o tura de cateva zile cu inoptare la hoteluri. Aici voi primi apa gratuit de la cabana.
De pe terasa am o superba priveliste asupra masivului Triglav.
Cand dau sa plec observ un fluture ce s-a depus pe bagajele de la bicicleta.
Dupa ce mai pedalez cam 2km mi se face foame. Am facut imprudenta de nu mi-am cumparat nimic de mancare la marketul din statiune. Noroc ca ajung la o noua cabana.
O portie de cevapcici, 7 mititei si niste orez cu o garnitura modesta ma costa 10EUR. De la un market cu banii astia se poate cumpara mancare pt. o intreaga zi.
De pe terasa cabanei beneficiez de privelisti care fac toti banii. Aici o bere costa 3EUR, deci nu mai imi permit din pacate.
Incep serpentinele periculoase.
Peisajul este tot mai incantator.
Trebuie sa ai ceva forta in gambe sa urci asa rampe cu bicicleta incarcata astfel.
La fiecare serpentina apare cate un indicator.
Drumul are multe portiuni cu piatra cubica.
Ma apropii vertiginos de finalul catararii. Peisajele imi taie repiratia.
Mai putin si voi invinge. Vrsic Pass are 25 de serpentine si este unul dintre cele mai frumoase si dificile trecatori alpine. Rivalizeaza cu Stelvio si Transfagarasanul nostru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu