Totalul afișărilor de pagină

vineri, 9 ianuarie 2009

Al 5-lea tur al Romaniei pe 2 roti(iunie 2008)

















Salut prieteni!

Sper ca ati avut si veti mai avea ture cat mai placute si mai spectaculoase in vara asta.
Eu m-am intors de cateva zile dintr-un savuros tur de 3000km ce mi-a luat 41 de zile si s-a consumat in Romania si Bulgaria. Se pare ca turul european mi s-a amanat pe anul viitor, pe lipsa de fonduri. Ghinion, asadar si totusi cu 2 tururi majore nu pot sa zic ca am avut un sezon ratat; sunt destul de multumit; dar a fost mai rau ca anul trecut.

video Claudiu Moga

Oricum am trait momente magice in mandrul tur al scumpei noastre tari si pe splendidul litoral bulgaresc. Recunosc ca desi am pedalat pe un areal lung din Franta si pana in Grecia, cel mai bine si mai liber m-am simtit la eterna Vama Veche.
In acest tur am intalnit oameni fantastici, printre care si unul dintre cei mai importanti cicloturisti ai lumii in persoana ciclonomadului canadian Benoit Tousignant, pe care l-am intalnit si am avut ocazia sa discut si sa pedalez langa Balcik, in Bulgaria. In momentul de fata face turul lumii pe bicicleta: 40 000 km in 520 de zile. I-am promis solemn, ca-l voi urma si-n 10 ani voi ajunge si eu la perforfanta sa.

Am avut si necazuri: multe ploi, infectie la o gingie de am pedalat 3 zile cu antibiotice, la Sinaia am fost jefuit de 90 RON, toti banii ce-i aveam in portofel. Noroc ca mai aveam bani pe card. In Bulgaria la celebra statiune Golden Sands am reusit performanta sa ma imprietenesc cu un homosexual care a incercat sa ma imbete sa ma indoape, mi-a oferit cazare si apoi a sarit sa ma violeze de a pus-o bietul om ca mi-am intrat in draci si era sa-l rup in bataie. Langa Albena am ramas fara bani, caci cardul meu nu functiona la bancomatele lor iar seara pe la 12 cand cu greu am gasit un loc langa drum sa-mi pun cortul am calcat intr-un spine enorm de am pierdut o groaza de sange.

De cateva ori am cazut lat in crize de extenuare ( pesemne ca am inceput sa imbatranesc: au fost deja aproape 100 000 km pe 2 roti si incep sa ma resimt) La unul din aceste popasuri fortate de catre organismul slabit de caniciula si de efort, la umbra unui nuc batran in jud.Dambovita mi-am compus si imnul meu al ciclotrubadurului singuratic Pantani Charpatycus care va deveni slagar daca ajung celebru. Cateva versuri( e in limba franceza) :

Le cyclotrubadour

Je suis un cyclotrubadour
Et Toute ma vie sur mon velo
Cherchant la paix, cherchant l'amour
Je reste un cyclotrubadour
Epris toujours de la nature
De mon pays
De mon Dieu
Et puis ensuite de mon ami

Acest cantecel il voi dedica lui Geobatesaua, sotiei sale Elena si printisorului delicat Iancu, fabulosul lor fiu care sper sa ne calce pe urme si care speram sa se bucure si de o infrastructura si de o mentalitate " bike friendly" caci are timp mititelul. Am avut marea bucurie sa-i intalnesc langa Abrud. A fost de mare exceptie, si le multumesc frumos, m-au si ajutat financiar tocmai intr-un moment cand ramasesem cam falit pe sfarsitul turului, defapt in ziua nr 40. Ii multumesc de asemenea si lui Cristi Mazilu de la Tourism Explorer din Brasov care m-a ajutat si el financiar.

Am mai pus niste poze pe Flickr si filme pe You Tube. Cei interesati sunt rugati sa apese pe Google:

claudiumoga's photostream
you tube - Claudiu Moga

Sa ne auzim sanatosi prieteni, eventual daca aveti nevoie de traduceri puteti apela cu incredere la mine ca mi-am reluat activitatea de traducator, trebuie si eu sa supravietuiesc si sa strang bani de urmatoarea expeditie.
Cu prietenie,
Claudiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu