Totalul afișărilor de pagină

vineri, 6 decembrie 2019

6- Romania - Cipru pe 2 roti 2019 (3800km in 62 zile)

Day 9) 1 Martie, Curtea de Arges - Pitesti - Ciocanesti - Gaesti - Targoviste - Magureni Inainte sa parasesc orasul am facut o vizita la celebra manastire.
Apoi un mic dejun copios.
Pana la Pitesti ajutat de un vant din spate si de panta descendenta, am pedalat in cel mai bun ritm din tot turul. In continuare am luat-o spre Gaesti. Pe traseu am oprit sa studiez o biserica.
Am admirat putin si pictura sa exterioara.
In localitaea Ciocanesti m-am trezit ca a venit Liviu Ungureanu, un bun prieten care m-a luat cu masina pana la el acasa la Magureni in Prahova. I-am promis de mai mult timp ca-l voi vizita. In Targoviste am oprit sa mancam niste hamsii si sa pedalam prin parcul de langa cetatea medievala.
Mi-a fost dor de Turnul Chindiei.
Apoi am mers la Liviu la Magureni unde am fost omenit excelent si am petrecut o seara faina povestind multe la o cana cu vin.
Day 10) 2 martie, Magureni - Floresti - Campina - Magureni Azi o zi cam rece si innorata, voi face o tura cu Liviu prin zona. Vizitam Micul Trianon de la Floresti, ruina palatului lui Grigore Cantacuzino poreclit Nababul.
In incinta palatului se afla si un turn de apa interesant.
In continuare pedalam pana in Campina unde vizitez casa memoriala a lui Nicolae Grigorescu, cel mai prolific pictor roman.
In apropiere se afla castelul Iuliei Hasdeu care l-am vizitat in urma cu multi ani in studentie.
E pur si muove, zicea candva Galileo Galilei despre planeta noastra.
Bogdan Petriceicu Hasdeu, un savant care m-a fascinat mereu.
La intoarcere Liviu m-a dus sa-mi arate si un conac deosebit la Satul Banului care a avut oaspeti printre cei mai renuniti cantareti de folk din Romania.
In aceasta seara am avut onoarea sa-l intalnesc si pe Gabriel Pana, un sportiv si un om deosebit care a calatorit mult la viata lui. Ii sunt recunoscator lui Liviu, cantaret excelent de folk, organizator al festivalului Printre Maguri si pasionat cicloturist.
Day 11) Magureni - Bratasanca - Cornesti - Bucuresti Azi e cazul sa ma despart de Liviu si o tai pe drumuri secundare spre capitala. Dupa Bratasanca opresc la o pizza delicioasa.
Continui pe drumul judetean 101A pana in Cocorastii Colt imde intru pe DN1A. In localitatea Cornesti ma trezesc cu alt prieten Liviu Ivan, care a venit cu masina sa ma duca pana la vila sa din sudul capitalei. Aici facem un gratar si impreuna cu un prieten de-al sau petrecem o seara agreabila.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu