Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 6 septembrie 2017

6 -TURUL BALCANIC 2017, 2550km in 35 zile prin 4 tari (Sebes, Valea Sebesului) - 6

Aici in Sebes gasesc o excelenta placinta cu stafide pe care o savurez in parcul din centru care arata impecabil.
Langa parc se afla biserica evanghelica datand din secolul al XIII-lea.
Langa zidurile sale exterioare zaresc si bustul parintelui hidroenergeticii romanesti, Dorin Pavel, mare academician si savant, fiu al urbei, nascut in 1900.
In apropiere am privilegiul sa redescopar cladirea scolii unde marele Lucian Blaga a facut studiile gimnaziale. Pe frontispiiul sau sta scris `Bildung is freiheit`-Cultura inseamna libertate, motto care mi-a calauzit si mie pasii in aceasta efemera existenta terestra.
Din acest frumos oras ardelean incepe faimosul Drum al Regelui, Transalpina care s-a asfaltat complet abia in anul 2011, an de referinta pt. mine cand am avut privilegiul sa fac Alpii Francezi de la Mediterana la Lacul Leman, cucerind cele mai celebre pasuri din Tour de France. Acum va urma recucerirea celui mai tare drum din Peninsula Balcanica dupa un interval de exact 6 ani de la ultima mea isprava in acest sens. Pana la Petresti pe o distanta de cativa km am parte de o pista ciclabila. Ma simt ca in Tirol. Transilvania se dezvolta asadar.
Imediat dupa localitatea Sasciori intram intr-o zona montana, vom avea catarare usoara pana la Sugag. Suntem la poalele Muntilor Sebesului.
La iesire din Capalna avem o pensiune interesanta.
In apropiere se afla ruinele unei cetati dacice de mare importanta.
Dupa Sugag creste dificultatea rampei si am parte de peisaje tot mai pitoresti printre care si formatiunea carstica numita Masa Jidovului.
Dupa vreo 2 ore de pedalat ajung la satul Tau Bistra si ma opresc la Pensiunea Popasul Regelui, un excelent loc de popas.
De pe terasa restaurantului pot admira lacul si padurile din apropiere.
Aici fac pauza de masa si infulec niste mititei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu