Totalul afișărilor de pagină

vineri, 1 februarie 2019

4- Ciclovacanta in Cipru si Anatolia din noiembrie 2018

Pedalez pe noapte si mai fac un popas in statiunea Konakli unde ma impresioneaza niste caini comunitari. Aici mananc o delicioasa ciorba.
Centrul este plin de minareturi.
Sunt obosit si caut un loc de campare. Cu chiu cu vai gasesc un loc chiar langa drum, intr-un sant dupa niste copaci. Day 9, am pedalat 70km.
Urmeaza o zi in care trec prin mai multe statiuni, o zona destul de banala nu tocmai pe gustul meu. Ma opresc la un restaurant si servesc un Urfa Kebab si un cola pe care dau 30TL, un pret corect.
In continuare mai fac un popas pe o plaja pustie unde fac o baie. Aici ma interpeleaza un turc dubios care ma invita la el sa bem niste votca. Avea o casuta in zona, dar il refuz cu succes. Imi vad de drum. pe la miezul noptii traversez Antalya, mica metropala acum traficul fiind mai redus.
Fac un popas la un market si apoi gasesc un Fastfood unde mananc un Tavuk Durum la un pret foarte bun. Pedalez cel putin 20km prin oras pana sa ies din el si campez in apropierea unui market intr-o zona salbatica la iesire din urbe. Day 10, am pedalat 120km.
Dimineata ma trezesc ca rup un bat de la cort. De aici adio cort, va trebui sa gasesc alta forma de cazare sau voi incerca sa cumpar un cort pe drum. Vremea este perfecta de pedalat si peisajul minunat. In apropiere sunt munti cu altitudine de peste 3000m.
In Goynuk admir statuia unei sirene.
Preturile sunt mai scumpe in zona, pt. un simplu mic dejun scot 29TL din buzunar.
Dar peisajul si padurea de pini mediteraneeni fac toti banii.
In curand pt. a evita un tunel o iau pe drumul vechi facand o catarare cu o panorama superba.
Dupa doar 40km pedalati ajung in Camyuva unde intalnesc terasa unde m-am simtit bine in aprilie. Aici voi petrece o zi agreabila alaturi de cateva cunostiinte care m-au recunoscut. Ulterior mananc o pizza la un alt local si sunt lasat sa dorm pe o sofa in interiorul localului. In timpul noptii o pisica si-a gasit culcus pe sacul meu de dormit. Am lipici la pisici! Day 11, am pedalat 40km.
Pedalez printr-un parc national la poalele Muntilor Tahtali.
Prin zona s-a construit chiar si un teleferic. Astfela ca de la plaja se poate ajunge la zapada si la ski in aceasi zi.
Pe traseu ma intalnesc cu un cicloturist elvetian care pedaleaza pana in China. Facem popas la un restaurant si povestim. Aflu ca este It-st din Zurich si ca are chef de o vacanta de 1-2 ani. A renuntat la job-ul bine platit pt a vedea lumea. Deocamdata pedaleaza spre China.
Terasa restaurantului este amplasata langa un rau plin de pesti si pasari.
Va urma o lunga catarare si apoi coborarea spre Kumluca. Voi innopta la sac intr-un pavilion pe plaja in orasul Finike.
Day 12, am pedalat 70km. Dimineata urmatoare opresc in oras si mananc tot felul de salate. E cazul sa mai iau o mica pauza de la carne.
Urmeaza unul dintre cele mai frumoase tronsoane de la Mediterana. De la iesire din Finike incepe distractia.
Pe o distanta de 29km intre Finike si Demre drumul urmeaaza coasta.
Traseul are un farmec unic.
Cum sa nu te indragostesti de mare si de pedalat in asemenea decor?
Sunt in Rai! Nu am cuvinte sa-mi descriu satisfactia. De fapt asta inseamna cicloturismul.
Pe aici inca nu a venit toamna, vegetatia este de un verde crud, intens!
Zona de carst este si ea prezenta sporind farmecul locurilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu