Totalul afișărilor de pagină

joi, 24 ianuarie 2019

1- Ciclovacanta in Cipru si Anatolia din noiembrie 2018

Protagonist - Pantani Carpaticus, veloaventurier mioritic
velomartoaga - Bubulina Verzulina, o rabla achizitionata cu doar 100euro din Protaras
Iata vine fericita zi de 31 octombrie cand imi iau ramas bun de la colegii si prietenii de la fabulosul hotel Marlita din Protaras unde am lucrat 5 luni jumate. Sunt din nou liber, ma sui pe Bubulina in directia Romania am in gand. Voi vedea ce si cum si pana unde voi ajunge pt. ca fiecare veloaventura este diferita si supusa neprevazutului. Pedalez spre Famagusta. Pe langa Frenaros intalnesc un cuplu de cicloturisti din Moscova carora le devin ghid instant si vom pedala impreuna pana in Famagusta aproximativ 20km. Facem popas la primul restaurant din Famagusta sa ne cunoastem mai bine. Petrecem o seara agreabila, avem ce povesti. Aflu ca Dimitri este It-st si a facut mai multe ture cu prietena sa Retgina, ambii avand doar 32 anisori.
In continuare pedalam pana la un Fast-food unde mancam un Adana Durum Kebab. Urmeaza sa pedalm pana in centru unde trebuie sa ne despartim caci dansii trebuie sa mearga la pensiunea unde au rezervat o camera in prealabil. Eu merg la o patiserie sa mananc niste prajituri.
Imi place in Famagusta ca moscheele sunt iluminate. Sunt deja in Asia.
Pedalez pe noapte pana langa statiunea Bogaz, unde ma pun cu cortul aproape de un supermarket. Day 1, am pedalat 50km.
1 noiembrie, vreme perfecta de pedalat. O iau la stanga pe un drum secundar spre Muntii Pentadaktilos.
Ma opresc sa admir o mica moschee intr-un sat.
Dupa Turnalar am parte de o catarare de vreo 8km pe care mor de sete caci am uitat sa-mi cumpar apa.
Drumul este ingust si tare pitoresc.
De la Kantara urmeaza coborarea si abia in Kaplica gasesc niste apa sa-mi astampar setea. Opresc aici la un restaurant sa mananc un sea bream.
Aici servesc peste delicios.
Urmeaza sa fac un nou popas la muzeul Minia Kibris.
Intru putin in biserica bizantina unde este amenajat un mic muzeu. Vad o dropie impaiata si un sarpe la borcan.
Pictura veche s-a pastrat cam prost.
Studiez din nou exponatele.
Nu strica o mica lectie de istorie.
Imi place mult sa ma plimb pe aici.
Arhitectura musulmana este interesanta.
Cadrul natural unde este amplasat acest muzeu este generos de asemenea.
De aici pedalez din nou pana la localul The Roots unde petrec o noua seara agreabila. Localul are o infatisare cam spooky.
Sunt din nou omenit si ma imprietenesc si cu alt patron din Anglia care-mi ofera un loc de munca la firma sa pt. sezonul urmator. Sunt indragostit de insula Afroditei si deoarece am intalnit oameni minunati la hotelul unde am lucrat voi reveni la munca la acelasi hotel deci sunt nevoit sa-l refuz pe englez care mi-ar fi oferit un salariu cel putin dublu ca cel din Cipru. Primesc si o donatie de la dansul. Petrecem o seara agreabila si apoi voi dormi la cort in fata localului.
2 noiembrie, vreme excelenta, in curand cotesc la stanga spre munti. Dupa Bahceli am parte de o catarare draconica.
Urmeaza un traseu de vis pana la biserica Antiphonitis inscrisa in patrimoniul Unesco.
Biserica are picturi murale din sec XV.
Sunt foarte pasionat de arta si ma simt bine aici.
Pe cupola este pictat Pantocratorul.
Pana la biserica pedalez print-o zona foarte placuta in care intalnesc si multe margarete.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu