Totalul afișărilor de pagină

luni, 26 septembrie 2011

Tura prin Ardeal si Oltenia cu Super Cycling Man(2011) - Partea 2

Pe traseu m-am bucurat mult sa constat caci in ultimii ani agricultura la noi a facut progrese vizibile. Un lung sir de capite de lucerna mi-a placut in special langa satul Folt.

La iesire din Bobalna gasim un deal interesant care are niste formatiuni calcaroase.

Dupa Geoagiu langa localitatea Bacainti intalnim si un Chevrolet Corvette pe a carei tablita de inmatriculare scria Blaga, probabil posesorul sau va fi un descendent al marelui poet si filozof Lucian Blaga.

Putin mai incolo intr-un sat ne oprim la o alimentara sa facem provizii si mancam acompaniati de 2 caini cu care mi-am impartit si eu mancarea. L-am servit pe bietul patruped cu paine, unt si carnat.

Apoi urmeaza o scurta catarare iar din varf am parte de o superba vedere asupra unei meandre a Muresului.

In Vurpar ne place foarte mult Biserica Reformata - Calvina ce dateaza din secolul XVI.

Imediat ajungem sa trecem un pod peste Mures si intram in Vintu de Jos.

Aici reusesc sa-l conving pe Will sa o luam spre Strungari, evitand traficul infernal spre Sebes.
Initial Will dorea sa mearga spre Sibiu - Rm. Valcea pe drumurile europene, dar l-am convins ca e mai bine sa traversam Carpatii Meridionali, sa facem Transalpina si sa vedem ceva frumos, decat sa ne riscam viata pe europene. Tot in Vintu mai facem o mica pauza sa ne umplem bidoanele la un izvor.

Ne continuam drumul si o luam pe valea Pianului in sus. La un moment dat trecem pe langa niste gagici frumoase care faceau plaja langa rau iar Will le saluta cu multa pasiune si urla dupa ele: "Hello beautiful romanian girls!" Fetele casca ochii si incep sa rada. Trecem prin localitati pitoresti: Pianu de Jos si Pianu de Sus iar la Strungari iar trebuie sa facem o pauza de hidratare si stam la un suc pe o terasa.

In aceasta tura cu Will chestia cea mai nasoala era ca-n timpul zilei nu aveam voie sa beau nici macar o bere, iar seara mi se permitea o singura bere. Sigur acesta nu mai este cicloturism si sincer il cam compatimesc pe Will pt. felul sau de a face cicloturismul.
Urmeaza o catarare dura spre localitatea Rachita unde intalnim multi etnici rromi iar Will se sperie putin mai ales ca un individ a urlat dupa noi.

Coborarea spre Sebesel este foarte periculoasa: drum ingust, pe alocuri panta de 15%, nisip pe sosea, copii la margine de drum etc. Dar pana la urma ajungem cu bine pe Valea Sebesului. De aici incepe lunga urcare, cea mai lunga din intreaga traversare europeana a lui Will.
Vremea este ideala pt. cicloturism. Incep peisajele frumoase.

De asemenea sunt incantat de noua calitate a drumului care este asemanator cu cel din Alpii Austriei de exemplu.

In localitatea Capalna, Will opreste sa aiba o discutie cu niste copii. Will ii vrajeste cu povestile sale despre beneficiile mersului pe bicicleta iar eu le traduc copiilor tot. Raman surprins de calitatile pedagogice ale acestui ciclist britanic cu care mi-a fost dat sa ma intalnesc pe sinuoasele carari ale vietii.

Apoi Will se mira mult cand vede o veche masina Dacia care era in mijlocul raului Sebes. I-am explicat eu ca asa este atmosfera in Balcani.

Dupa Capalna oprim la un restaurant unde mancam niste gratare de vacuta. Este deja destul de tarziu astfel ca trebuie sa pedalam repejor iar Will nu se opreste nici macar la poze. Eu in schimb nu rezist tentatiei.

Pe langa Sugag ii mai fac o poza lui Will care se arata incantat de acest traseu.

Dupa Sugag panta se mai inaspreste putin. Ma chinui in continuare sa ma tin dupa Will, blestemandu-mi zilele si noptile. Will este in mare forma si rade din cand in cand de nevolnicia mea.

Cu riscul de a-l vexa pe britanic, ma mai opresc sa fac cate o poza caci nu am mai trecut pe acest traseu din 2009, cam multisor dupa standardele mele.

Ajung si la formatiunea stancoasa numita "Masa Jidovului", despre care vorbea Lucian Blaga in cartea sa autobiografica "Cronicul si Hrisovul varstelor". Marele filozof si poet pe care il consider mentor al meu in sfera poeziei, a trecut pe aici impreuna cu parintii sai, in anul de gratie 1903. Pe atunci "Lulu Popii", cum era alintat Blaga, avea doar 8 anisori si descoperea fascinat pt. intaia data in viata imparatia inefabila al acestui tacut gardian tutelar si titanic care este "Maria Sa Muntele".

Pe la ora 19 ajungem si la Tau Bistra, un loc fascinant unde mai demult a fost construit un lac de baraj si unde se gasesc cateva case a unor localnici. Ma leaga atatea amintiri de acest catun izolat unde demult am dormit intr-o sura in niste fan frumos mirositor.