Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 4 ianuarie 2017

7- TURUL CIPRULUI pe 2 roti - 2016, Ep. 7

Urmeaza o noua zi de mers pe jos. Este sambata si sper sa ajung intr-un oras unde sa gasesc un bike shop deschis. Dupa cateva ore de mers si de alergare ajung in Guzelyurt.
Ma plimb prin oras in cautarea unui bike shop, fara succes din pacate. La un moment dat pot admira 2 biserici interesante.
Steagul Ciprului Turcesc flutura cu mandrie in bataia vantului.
Dupa inca o ora de mers ajung in localitatea Kalkanli unde opresc la un local sa savurez niste bere Efes si un delicios Durum Kebab pe care dau doar 10TL, adica 3EUR. O bere este 6TL, 1,7EUR. Preturile sunt mult mai bune ca-n Ciprul Grecesc.
Ma prinde noaptea si voi mai merge cateva ore pe jos. Am o catarare de cativa km printr-o zona impadurita. La un moment dat pot sa observ 2 ochi al unui animal salbatic intr-un boschet. In varful unui deal ma latra un caine. Coborarea o fac pe bicicleta si dupa ce mai trec printr-un sat musulman si o zona cu cateva cluburi de noapte ajung pe litoral din nou si ma pun cu cortul intr-un loc nu prea inspirat. Pe la 3AM aud ca trece o masina exact pe langa cortul meu. Scap fara sa ma deranjeze nimeni si abia dimineata observ unde mi-am pus cortul.
Azi merg mult pe litoral trecand prin cateva statiuni. In Lapta opresc la un restaurant de lux unde voi servi o masa copioasa. servesc un sea bream udat de bere Efes. Apoi fac si o baie in mare. Fac o consumatie de 20EUR. Tin minte ca pestele a costat 29TL iar o halba 8TL.
Merg mai departe si ma opresc la o cofetarie unde gust o delicioasa baclava cu inghetata de vanilie. A fost delicios la doar 8TL, 2,4EUR.
Ma voi pune cu cortul in orasul Karaoglanoglu in apropierea unui local. Pe la miezul noptii cineva intr-o masina pune luminile pe mine dar sunt din nou lasat in pace fara scandal fara deranj. Dorm bine si ma trezesc bine dispus.
Dupa inca 2 ore de mers ajung in Girne unde reusesc sa ajung la un mecanic turc care-mi schimba roata pe spate contra sumei de 210TL, 60EUR. Apoi merg sa mananc ceva bun cu 15TL.
Dupa Catalkoy urmeaza prima catarare BIG din tur, traversez Mt. Pentaktilos. Am cam 7km pana in varful pasului. Bicicleta merge bine, sunt multumit de ea. Sunt fericit ca am scos un timp bun dar sunt si mort de sete.
In fata mea se deruleaza crestele golase ale muntelui asiatic.
In departare zaresc Marea Mediterana.
Urmeaza o coborare pe un drum cam prost plin de denivelari. Ajung si la drumul principal spre capitala insulei. In curand trec pe langa cea mai mare moschee din tara.
Pe Mt. Pentaktilos vedem desenat un steag imens al Republicii Turce a Ciprului de Nord.
Ultimii 15km spre Nicosia ii pedalez pe o autostrada. Ajuns in capitala cipriota ma opresc la un local sa ma cinstesc si sa-mi incarc telefonul. Ma prinde noaptea si pedalez cel putin 20km prin oras, ma tot invart pana ajung la miezul noptii langa localitatea Geri aprope de Nicosia unde ma campez.
Dorm bine si dimineata urmatoare admir palmierii langa care m-am campat.
Sunt fascinat de aceste exemplare exotice.
In Latsia opresc sa iau micul dejun pe care dau doar 6EUR.
In curand trec pe langa fabrica unde se produce celebra bere Leon.
Langa ea se afla si fabrica producatoare a berii Carlsberg.
De aici voi pedala pe drumul B1 care este paralel cu autostrada A1. Ma opresc la o banca sa scot niste bani, apoi dupa ce mai pedalez o ora fac un popas de hidratare intr-un sat unde am si internet. Apoi mai pedalez putin pana ajung la drumul care o ia spre Manastirea Stavrovouni, o noua catarare BIG. Ultimii 5km sunt pe o panta criminala.
Ajungand in varf ma duc sa ma reculeg in vechea manastire medievala. Aici intalnesc cativa cucernici parinti printre care si un sfant in viata. Sunt cam sucarit pt. ca am citit pe un afis sa nu fac poze daca vreau sa nu mi se confiste dispozitivul, astfel ca-mi vad de drum si dupa ce fac o pauza de cateva ore intr-un local din Delikipos, unde berea Keo era doar 2EUR, merg si-mi pun cortul langa localitatea Kornos intr-o poienita, flancat de 2 chiparosi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu