Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 2 septembrie 2015

6 - Veloexpeditie in Europa Centrala 2015 - Episodul 6 - Prin Polonia montana!

In aceasta statiune intalnesc pensiuni remarcabile.
Mai urc putin si opresc la un complex turistic luxos sa beau ceva. Pt. inceput ma plimb prin curtea sa.
Aici gasesc un adevarat paradis turistic.
De pe terasa restaurantului am o priveliste de vis.
Cladirea complexului este din lemn.
Prin curte intalnesc multe personaje de poveste.
Ajuns in interior ma simt ca intr-un muzeu.
Pe pereti vad tot felul de animale impaiate.
Ma simt minunat in acest local deosebit.
Mai am putin de urcat pana in varful pasului.
Pe coborare intru din nou in Slovacia. Din pacate vad locuri intinse cu defrisari masive.
In curand ajung la un rau cam colorat.
Spre marea mea incantare ma trezesc si pe o pista ciclabila de zile mari.
Din pacate pt. a pedala prin cea mai frumoasa zona a Muntilor Tatra, in cativa km. parasesc pista si o iau la dreapta. Urmeaza o catarare. La un moment dat zaresc o pasarica rapusa.
In aceasta seara pedalez pana in ceea mai mare statiune din zona, in Stary Smokovec, aici ma cinstesc la un fast food unde patronul cand aude ca sunt roman ma compara si ma introduce in aceasi oala cu albanezii. Parasesc acest local penibil si merg la unul select unde beau bere Kozel la halba excelenta si unde intalnesc si turisti straini. Pe la orele 23 am tupeul sa merg sa campez in spatele unei parcari cu plata. Dimineata vine ca prin farmec. Sa vedem cu cat voi fi taxat pt. aceasta campare ilegala? Imi bag picioarele in cicloturismul normal si cu plata!
Asa arata superbul loc unde am campat la altitudinea de aproximativ 1100m.
Reusesc sa scap iar fara sa platesc un ban. In peste 200 000km pedalati in 18 ani de ciclovagabonteala am platit o singura data o noapte la o pensiune. Posibil deci sa fiu detinatorul recordului mondial in acest sens. Sunt curios ce va zice mesterul Heinz Stucke, omul care detine recordul mondial la cicloturism vagabontesc. Ziua este perfecta de pedalat si la un local intalnesc tricolorul Romaniei de mi se umple sufletul de mandrie.
Pedalez in continuare si am parte de peisaje delirante.
Si pe aici sunt zone intinse devastate de lacomia umana. Versanti intregi sunt deposedati de `aurul verde`.
Prin acest peisaj dezolant trec inainte rostind o rugaciune. Rog muntele sa-i ierte pe cei nelegiuti si nesatui. Maria sa muntele imi rosteste printr-un vuiet de jale al vantului zicandu-mi - `Omule, binecuvantati fie cei care pedaleaza si-mi admira frumusetile cu sfiala, evlavie si dorinta!`

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu