Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 19 august 2015

1 - Veloexpeditie in Europa Centrala 2015 - Episodul 1 - Panonia

Protagonisti - Pantani Carpaticus - veloexplorator si aventurier
Velomartoaga - Dulcinea Rozalina Mirabela aflata la a 2- a expeditie internationala si foarte avida de aventuri si sa cunoasca lumea alaturi de stapanul sau
Intr-o calduroasa zi de sambata, pe 27 iunie, pe la orele 15 am plecat de acasa directia Polonia. Prima opropire am facut-o la Varsand, in ultima localitate din Romania inainte de intrarea in tarile civilizate. Aici m-au enervat niste cetateni care doreau sa-mi cumpere smartphone-ul. Cum am intrat in Ungaria am intalnit o alta atmosfera si o lume mult mai educata, relaxata si civilizata. Aici m-am cinstit la o carciuma cu bere Borsodi. Am socializat cu convivii si m-am jucat cu un caine.
Apoi merg in centrul orasului la cel mai tare restaurant si ma rasfat cu mancare traditionala ungureasca.
Fiind sambata seara de aici merg la o discoteca unde petrec pana spre dimineata dansand si cu niste unguroaice focoase.
Traiasca aventura, amorul, arta si cicloturismul si acest brav ciclotrubadur mioritic!
Spre dimineata putin obosit si parfumat mananc un kebab inainte de a parasi urbea.
La iesire din oras dau peste un soi de robot.
Urmeaza un `night riding` periculos pana cad de oboseala si ma decid sa-mi pun cortul. Este ora 5AM, zorile se varsa, Carpaticus putin euforic da sa rupa cortul din cauza oboselii si se introduce la somn. Pe la 10AM ma trezesc rupt de caldura ce s-a disipat in cort si observ si eu locul unde mi-a fost dat sa dorm in prima zi din expeditie.
Pe traseu in plina pusta intalnesc un loc mlastinos desprins parca din Delta Dunarii.
In comuna Veszto fac o pauza sa admir statuia unui vagabond.
Dupa inca 15km in oraselul Szeghalom ma opresc la o pizza cu fructe de mare.
Apoi ma culc 2 ore langa pizzerie intr-un loc umbrit. Imi revin asadar din mahmureala si-mi continui aventura. Mai pedalez inca 2 ore pana in localitatea Sarretudvari. Aici petrec o seara agreabila la un local apoi merg si campez langa localitate pe camp. In timpul noptii am un vis straniu si fascinant pe care nu-l voi uita niciodata. Viata e frumoasa copii!
Urmeaza o zi calduroasa in care ma ratacesc prin pusta luand un drum gresit spre Nadudvar. Pana la urma gasesc drumul cel bun, sufar si de sete si de foame pana sa ajung in Hortobagy - un adevarat muzeu in aer liber al pustei maghiare.
Aici sunt intampinat de niste frumoase exponate din fan.
Vacuta este foarte simpatica.
Pe aici zaresc si multe statui reprezentand taranii din pusta si indeletnicirile lor.
Tot aici intalnesc un muzeu circular si o banca de lemn frumos lucrata.
Dupa atata cultura e cazul sa merg si la un restaurant.
Langa localitate ma pun sa ma odihnesc putin. Aici intalnesc si o broasca testoasa cu care ma joc un pic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu