Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 5 martie 2014

54 - VELOTURUL EUROPEI 2013 (8500 km in 97 zile prin 16 tari) - EPISODUL 54 (Celebrele Pasuri Sella si Pordoi - Italia)

Nu departe de varful pasului ma intalnesc cu 2 ciclisti nemti. Thomas avea o problema cu bicicleta. Avea roata moale si nu reusea sa-si umfle roata cu pompa sa. Asa ca am fost interpelat de dansii si intrebat daca n-am o pompa. Desigur ca m-am oferit sa-l ajut pe Thomas si i-am umflat roata. Acesta a fost deosebit de incantat si in continuare vom pedala impreuna o bucata de traseu.
Pe traseu ma mai opresc sa imortalizez spectacolul naturii.
Masivul stancos din fata este surprinzator!
Traiesc parca un vis seducator. Multi au zis ca Dolomitii sunt cei mai frumosi munti din lume.
Se pare ca nu s-au inselat. Peisajele intrec orice imaginatie.
Spre norocul meu vremea este incredibila, perfecta pt. poze.
Si iata-ma in celebrul pas Sella revenind dupa 6 ani de ture europene importante!
Aici intalnim o groaza de turisti. Facem o mica pauza pe o banca si mai povestim. In curand va urma coborarea spre Canazei.
In departare se vede zapada de pe ghetarul de sub varful Marmolada(3342m) care este cel mai inalt din Dolomiti.
In prima parte a coborarii avem niste serpentine serioase.
In fata noastra apare un imens colos de piatra.
Zona este un real paradis si pt. alpinisti.
Pe la cota 2000 incepe sa apara si etajul superior al vegetatiei alpine. Zona este mirifica.
Facem pause destul de dese sa fotografiem minunea naturii. Eu si Thomas ne fotografiem reciproc.
Se pare ca pasurile Sella si Pordoi le intrece in spectaculozitate chiar si pe celebrele Stelvio si Gavia. Pozele sunt graitoare si fac cat 1000 de cuvinte.
Tot pe acest traseu intalnesc si cele mai sanatoase margarete.
Pe traseu suntem intrecuti de multi rutieri. Zona este un paradis al ciclistilor.
Dupa ce coboram 5km, o luam la stanga spre pasul Pordoi avand sa urcam inca 6km. Peisajele nu mai sunt chiar atat de spectaculoase ca cele de pe pasul Sella.
Ajunsi din nou la peste 2000m, Thomas imi face o fotografie in timp ce pedalez. Cred ca este singura mea fotografie in care sunt surprins in activitatea mea predilecta din intreg turul meu european din 2013.
Nu mai avem mult pana in celebrul pas Pordoi unde Thomas ma imortalizeaza langa basorelieful care-l reprezinta pe marele campion Fausto Coppi. In urma cu 6 ani cand am ajuns prima data aici in primul meu mare tur european si alpin, am jurat in fata acestui basorelief ca voi face ceva notabil si remarcabil in cicloturismul mondial. In cei aproape 7 ani scursi de atunci am reusit sa mai pedalez peste 100 000km, majoritatea prin muntii Europei, facand sute de pasuri. Se pare ca am mai multe catarari la activ chiar si ca marele meu mentor Marco Pantani desi eu nu am imbratisat ciclismul de performanta ci doar cicloturismul de anduranta. Doamne ajuta!
In incheierea acestui capitol tin sa multumesc din suflet lui: Tiberiu Muntean, Sebastian Bulumac si Sebastian Hritcu - bunii mei prieteni sustinatori carora le datorez indeplinirea visului de a face cu bicicleta cele mai inalte pasuri in Alpii Austriei, Elvetiei si Italiei. Dumnezeu sa va ocroteasca dragi prieteni si sa va dea doar bine voua si celor dragi voua! Traiasca prietenia! Traiasca libertatea! Traiasca cicloturismul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu