Totalul afișărilor de pagină

luni, 21 mai 2012

Tura in Banat cu participarea mea la LIMAN BIKE RACE - partea 2

Incepe concursul. Eu care toata viata am pedalat singur ma cam tem sa nu provoc o degringolada, un accident, ceva. Pe primii km se ruleaza pe asfalt si reusesc sa ma mentin in sa fara incidente. Din comuna Tomesti cotim la dreapta si incepe o teribila catarare pe off-road.
Din cauza numarului mare de participanti,suntem nevoiti sa mergem pe jos si sa impingem bicicletele. Cam frustranta experienta mai ales pt. un bun catarator!
In varful pantei ajungem la o padure tanara de mesteacan. Pe traseu sunt intrecut de multi voinici printre care si Marius.
Dar vai calvarul nostru nu s-a sfarsit inca! Mai urmeaza o panta.
In curand ajungem sa ne bucuram de o frumoasa priveliste.
Vine si o coborare periculoasa. La un moment dat vine unul in viteza, cand se apropie de mine urla: "dreapta". Eu nestiind terminologia si speriat putin, cotesc intr-o fractiune de secunda exact la dreapta si ma trezesc ca sunt lovit puternic de biciclistul care dorea sa ma depaseasca. Eu cad spectaculos intr-un sant langa drum, dau cu capul de pamant, imi sare pana si cozorocul de la casca, dau cu umarul de pamant, ma julesc la palma,cot, umar si genunchi, imi rup manusile. Cel care a intrat in mine cade si mai nasol la cativa metrii in fata mea si cred ca si-a fracturat clavicula. Eu am ramas socat si n-am mai fost in stare sa schitez nici un gest. Insa sunt bucuros ca nu mi s-a stricat bicicleta cu care voi face turul Europei. Trekking-ul meu Radon functioneaza inca bine, spre mirarea mea. Noroc ca la doar 2km era check-point-ul unde pot si eu sa mananc niste banane, ciocolata si sa beau apa iar o ambulanta soseste rapid sa preia pe baiatul accidentat. Daca a fost vina mea, imi cer scuze si-i doresc insanatosire grabnica!
Desi tot julit, sclantit si cam socat, continui cursa dar cu mai multa prudenta. Iar avem o catarare.
In varf peisajul din M. Poiana Rusca este foarte generos.
Urmeaza o coborare pe "single trail". Avem un traseu de exceptie!
Zona are un imens potential pt. cicloturism. Traseul este foarte variat. Dupa ce pedalam putin si pe un drum modernizat, ajungem sa pedalam si pe o poteca inierbata.
In ultima parte a traseului avem si o coborare unde multi dintre noi suntem nevoiti sa mergem pe jos de frica sa nu cadem.
Pana la urma reusesc sa trec si eu linia de sosire pe un rusinos loc 108. Traiesc un sentiment de intensa dezamagire, l-am facut de ras pe bietul meu mentor Marco Pantani. Deci trebuie sa ma consolez ca nu sunt decat un ciclotrubadur cam dezaxat, cam ratat si cu darul suptului. Dupa ce ma spal pe rani, merg la o terasa si incerc sa-mi inec amarul la niste berule Ursus eu Carpaticus care sunt doar un sarman soarece al ciclismului romanesc. Ma intalnesc cu personaje interesante cu care pot lega o conversatie agreabila despre cicloturism. Tot aici ma intalnesc si cu Bitza care-mi aduce 2 reviste Carpatair unde apar si eu in interviu.
Vine si festivitatea de premiere dar eu nu particip pt. ca sunt vadit marcat de penibila mea clasare in cursa. Desi ii admir pe campioni si pe fetitele fruntase, nu sunt un aplaudac si nu e genul meu sa stau prin multime, spre rusinea mea. Asa catre sfarsit aud si eu cu mare stupoare ca se anunta un premiu special si mi se striga numele. Dupa ce mi se repeta numele inca o data, las berea, sar pe bicicleta si incerc sa ajung cat mai repede in zona unde sunt organizatorii si unde ma asteapta premiul. Aici il intalnesc pe Alin Rosu, pasionatul si ferventul organizator al acestei traditionale competitii de ciclism ajunsa la editia a VII-a. Ce bine ca mai avem si astfel de oameni in tara! Avem o scurta discutie si primesc o plasa plina de articole de ciclism de care aveam mare nevoie sa-mi incropesc si eu un MTB. Traiasca Liman Bike Race si generosii sai sponsori si organizatori!
Alin imi face cunostinta cu fiul sau Narcis care este campion la categoria sub 10 ani. Simpatic si promitator baiat!
Voi reveni asadar la aceasta superba intrecere sportiva si anul viitor sper cu o bicicleta mai adecvata. Inainte de a pleca, maestrul stefan Hodi imi face cunostinta cu fica sa Maria, care in urma cu 10 ani cand era in varsta de doar 10 ani a facut un tur al Europei pe bicicleta cum putini adulti din tarile dezvoltate se pot lauda ca au facut. Bravo Maria pt. excelentele rezultate si tine-o tot asa! Parintii tai cred ca sunt foarte mandri de tine.
In curand trebuie sa plecam. La intrare in Tomesti ne intampina o stanca expresiva.
Aici in centrul localitatii eu impreuna cu Horia si Andrei facem o binemeritata pauza sa sarbatorim jalnica mea clasare in clasament, faptul ca am supravietuit accidentului, dar mai ales bucuria de a mi se fi recunoscut de catre cei abilitati, contributia mea la propagarea cicloturismului la noi in tara. Spre Romanesti intalnim un stalp de lemn sculptat si-mi aduc aminte de regretata mea bunica Ica. Sper ca se bucura pe unde o fi de ispravile nepotului sau favorit.
In comuna Curtea zaresc o biserica de lemn cu o cruce inclinata.
Noaptea mi-o petrec in sacul de dormit aciuindu-ma la intrarea in manastirea Izvorul lui Miron. Pe la 6.20AM incepe sa ploua asa ca sar ca ars din sac si ma urc pe bicicleta. Langa localitatea Margina gasesc un panou cu bisericile de lemn din zona orasului Faget.
Trebuie sa ma grabesc caci bugetul meu tinde spre 0. La Bata fac o pauza sa mananc niste carnati cu branza topita. De aici urmeaza o catarare si pe traseu intalnesc o frumoasa troita.
Ajungand in Lipova constat ca am ceva bani pe card. Primisem o donatie de la un amic din Bucuresti, asa ca ma pot opri la Paulis sa beau un excelent vin de crama.
Mai bag o pauza la un restaurant din Galsa, nu departe de locul unde mi s-a furat Kona Sutra in 22 dec. 2010. Aici mananc o ciorba de burta, niste mititei si beau cateva halbe. Traiasca sponsorul! Intre timp vine si o furtuna, prilej tocmai bun sa mai zabovesc nitel la delicioasa beroasa.
Dupa ploaie plec si eu si ma bucur de prospetimea aerului curat si al naturii recrudescente. Suntem in dulcea luna mai. Traiasca cicloturismul!
Si uite asa s-a incheiat o tura superba de peste 300km in care am trait momente memorabile si am avut parte de emotii inefabile.

28 de comentarii:

1. Noroc ca ai avut prieteni in organizare, ca altfel ai fi ajuns sa platesti cateva zile de spitalizare celui pe care l-ai accidentat. Urat. Ramai la cicloturism...

1. Nu am avut nici o intentie sa-l accidentez. Nu trebuia sa se grabeasca si mai ales nu trebuia sa urle "dreapta", astfel ca m-am speriat si nu am inteles ce vrea sa zica, crezand ca-mi striga sa fac la dreapta. Si el m-a accidentat pe mine.
      Dar cred ca cicloturismul mi se potriveste mai bine.

2. Cum adica "nu trebuia sa se grabeasca"? Omul e la un concurs! La concurs te grabesti! Probabil ca s-a antrenat cu doua luni inainte pentru el, a tinut un regim alimentar dur si riguros pentru a fi in forma maxima la concurs. Ghinionul lui ca a dat peste o sticla de bere pe roti! Daca a venit ambulanta inseamna ca a fost o accidentare serioasa...

Daca si-asa nu te-ai dus ca sa tragi tare, puteai sa stai cu baiatul accidentat si sa ii ceri scuze atunci si eventual sa ii dai primul ajutor, nu sa mergi tinta la punctul de alimentare si apoi sa trimiti un "imi pare rau" in gol, pe un grup de cicloturism.

Rusine sa iti fie!

3. Mi-e rusine de mine. Dar cel accidentat putea sa fie mai prudent si daca nu urla nimic eu ramaneam la locul meu, nu ma speriam si nu se intampla accidentul. Si eu am cazut nasol, daca nu aveam casca probabil ca imi crapam capul, m-am julit rau si am avut noroc ca nu mi-am rupt umarul, am fost apoi in stare de soc, nu am mai putut sa zic nimic. Dar am vazut ca s-au oprit 2-3 biciclisti si i-au dat o mana de ajutor baiatului accidentat. Imi cer scuze din nou dar totusi trebuia sa fie mai prudent si cel accidentat.
      Caracterizarea ce mi-ai facut-o cu sticla de bere pe 2 roti e superba, este plastica si o s-o retin.

2. Scuzee....
    Riderul ce vine din spate,cere pareta....si oarecum este frumos sa ii dai voie sa te depaseasca,se considera,ca merge putin,sau mai mult mai repede,si astfel tu ii facilitezi lui depasirea.Asa se procedeaza in concursurile de XC/XCM.La XCO este altceva.
    Deci,eu consider,ca e bine sa se afle persoana accidentata (involuntar) de tine,sa iei cumva legatura cu ea,si sa iti ceri scuze.Asa se face,si consider ca este fair-play.Regula cu "dreapta" sau "stanga",o vei intalnii la orice concurs de mtb,din tara sau de afara,dar pe alta limba evident.
    Deci: nu uita sa afli vesti despre acea persoana,si nu imi lua in nume de rau sfaturile.

Dan Lupsa,Tm.

1. Tot n-am inteles. Cand riderul striga "dreapta" inseamna ca vrea sa depaseasca prin partea dreapta? ca sa nu mai patesc necazuri si la un posibil alt concurs.
      Asi dori si eu sa aflu cum se numeste baiatul implicat in accidentul cu mine. Sincer nu stiu cum se numeste si-mi cer scuze pt. accident, desi nu asi fi dorit sa patim asa ceva.
      Sunt novice la concursuri de MTB, nu am nici bicicleta adecvata, era primul meu concurs. Regret pt. cele intamplate si asi vrea sa iau legatura cu cel accidentat si sa-i cer scuze. Deocamdata imi pot cere scuze doar publicului.

3. Anonim,cunesti persoana accidentataTe rog sa mentionezi,aici,daca o cunosti.

Merci

Dan Lupsa,Tm

1. Nu cunosc persoana accidentata. Si eu am fost lovit destul de nasol si am ramas socat dupa accident o buna bucuta de vreme.

4. ai ramas socat,si ai innecat amarul in beutura,in loc sa fii cautat persoana in cauza,si sa iti ceri scuze,tu ai fost bucuros ca ti-ai scapat coaja de biticla,si poate ala a dat pe ea mii de euro,si a si avut probleme de sanatate din cauza ta,aici chiar ai dat cu batul in balta.Ar fii frumos din partea ta sa tragi cateva sfori si sa aflii persoana in cauza,macar sa iti ceri scuze.

1. da cateva mii de euro asta mai conteaza?si Claudiu avea o coaja...................
      a gresit Claudiu,dar nu trebuie omorat cu pietre ca
      pana la urma a fost un concurs.si la un concurs se pot intampla si accidente.

5. Biciclistul nu se judecă după coajă sau după unicatul de mii de euro. Poate că cei care participă pentru prima oară nu cunosc aceste convenţii legate de depăşiri pe traseu şi normal era ca organizatorii să se asigure că fiecare participant cunoaşte regulile / e pus în temă despre ele. Dacă au fost transmise aceste lucruri, e vina lui Claudiu că nu şi le-a însuşit şi că a avut loc acest accident nefericit. Dar participarea la astfel de competiţii implică riscuri de accidentare. E uşor să acuzi şi să jigneşti. Să rămânem deci la sfaturile lui Dan Lupşa, care sunt de bun simţ. Cami

1. scuze,camelia balutescu,stiu ca esti fana moga,dar sincer ar trebui sa nu il mai tinem atat in brate pe claudiu,ca face destule greseli,si ne aduce numai prejudicii de imagine pe unde umbla,in loc de fapte bune si laude din partea oamenilor.
      Daca tie iti place comportamentul lui si milogeala,e treaba ta,dar nu trebuie sa incurajezi astfel de acte,si da conteaza ce bicicleta avea acel om care a picat,ca poate a muncit pentru ea,plus ca moga,trebuia sa ramina dupa concurs si sa afle situatia lui,nu sa caute prima bodega si sa innece amarul.Daca il sustineti atat,datii bani in continuare sa va sfideze la bodegi cu sticla in mina.

2. Nui vorba de cine pe cine jigneste dar unii oameni au o adevarata pasiune sa practice mountain bike si nu vine orice persoana sub influenta bauturilor alcoolice sa-i accidenteze si chiar sal nenoroceasca. Dupa ce a stat toata noaptea la beute nu trebuia sa participe la concurs.

3. Eu am venit la acest eveniment pt. atmosfera si sa ma simt bine cu prietenii. Am baut cu o seara inainte pana tarziu dar nu m-am imbatat iar in ziua concursului in momentul tristului incident nu eram sub influenta bauturilor alcoolice. Pur si simplu m-am speriat cand a venit baiatul din spate si cand a urlat "dreapta" am crezut ca trebuie sa fac dreapta ca vrea sa ma depaseasca prin partea stanga. A fost o eroare soldat-a cu un trist eveniment. Dar puteam si eu sa patesc sa fiu accidentat mai grav.

4. Sincer eu nu am auzit acele reguli si nici nu stiam de ele. Asi dori sa iau legatura cu baiatul accidentat sa-i cer scuze. Dar nu stiu cum sa dau de el. ma poate ajuta cineva? Multumesc.

6. Buna ziua,
    1. cand aducem critici cred ca ar fi bine sa nu postam ca Anonimi.
    2. Nu toti participantii la concursuri sunt experimentati, astfel ca pot aparea si situatii neplacute.
    3. faptul ca Claudiu mai serveste cate o bere sau un vin nu cred ca e ceva neplacut, in tarile in care ciclismul se practica la scara mare, la sfarsitul unei ture se mai sta la o bere sau un vin.
    O zi buna

7. da,ai dreptate horia,la sfirsit,dar nu in timpul,inceputul si sfarsitul ei,cum practica guru ciclist moga.

1. Se cam exagereaza aici. Consum bere, recunosc, dar nu pedalez sub influenta bauturilor alcoolice.

8. da horia ai dreptate ca in tarile in care ciclismul se practica la scara mare, la sfarsitul unei ture se mai sta la o bere sau un vin, perfecta dreptate, dar nu inaintea unui concurs pana la ore tarziu in noapte si nu inainte cu 10 minute de a incepe concursul tot la drojdeala sa fi.
    O noapte cat mai placuta

9. Pai de ce sa ma ascund sub umbrela anonimatului, ca tine, stimabile stim-noi-cine. Cami

10. pai cum berea e apa rece?la tine stimabile claudiu,te contrazici singur ,spui ca nu bei bere,dar nu consumi bauturi alcoolice,nu inteleg asta,explica tu te rog.
    Berea din cate stiu eu,poate sunt eu timpit,dar este bautura alcoolica nu racoritoare,chiar la tura ce ai facut weekendul urmator ai baut 4 sau 5 beri asa scurt,si zici ca nu consumi bauturi alcoolice,poate la tine doar palinca de 60-70 grade e alcool.
    Nu are rost sa mai creem polemici pe tema asta,ai gresit si gresesti in continuare,si daca vrei sa fii apreciat trebuie sa iti revizuiesti comportamentul

1. Berea este alcool, o sa-mi revizuiesc comportamentul. Uneori am gresit si eu autodenigrandu-ma si exagerand in descrieri.
      Bine, ma las de alcool, ca m-ati inebunit pe tema asta.

11. eu nu te innebunesc,singur te distrugi,trebuie sa iei atitudine,daca vrei sa duci imaginea romaniei in lume,nu ca un ratat alcoolist,ci ca un brav cicloturism,cum cred ca vrei sa fii.Eu cel putin asa cred.

12. Fraților, vă legați de ce vreți voi cu Claudiu, dar să contestați calitățile lui de cicloturist (cum zici tu, mit78), este total nedrept. Păi câți kilometri și câte țări a văzut omul ăsta pe bicicletă nu avem noi toți la un loc, care comentăm această întâmplare.

În plus, de ce jigniți? De unde atâta răutate? A greșit sau nu, bun, atrageți-i atenția, dați-i sfaturi, dar nu jigniți aiurea!

1. Multumesc Mircea, pe mit78 l-asi putea bana, da-l las sa ma critice si jigneasca pt. ca sunt un om puternic care nu se ia dupa gura lumii.

13. nu contesta nimeni calitatiile lui de cicloturist,doar ca trebuie sa renunte la ideea de alcool si la cersit bani,ca este penibil.
    Sunt convins ca majoritatea celor de aici,care au comentat,nu traiesc din ce apuca si din mila altora,nefiind handicapati sau retardati,sa nu poata produce bani,pentru viata de zi cu zi,foarte multi pleaca in calatorii in lume cu bicicleta,dar nu cer bani de la nimeni in modul in care o face el,si nu stau din 10 in 10 kilometri la baute.
    foarte multi sunt sponsorizati,dar au si banii lor,plus ca ,comportamentul le permite asta.

1. Mi se pare ca cam exagerezi, dar sa fi sanatos! Toti cetatenii avem dreptul la libera exprimare. Devii totusi cam obositor cu criticile tale injurioase!

14. Hello There. I found your blog using msn. This is
    an extremely well written article. I will make sure to bookmark it and return to read more of your useful info.
    Thanks for the post. I'll definitely return.